Název: Name: | Micubiši B2M2 typ 89-2 | Mitsubishi B2M1 Type 89-2 |
Originální název: Original Name: | 三菱 八九式艦上攻撃機 (B2M2) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.06.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya DD.06.1934-DD.MM.1935 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | neznámý počet z celkem 205 postavených | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1933 | |
Osádka: Crew: | 2-3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2180 kg | 4806 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3600 kg | 7937 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,980 m | 49ft 1,75in |
Délka: Length: | 10,185 m | 33ft 4,98in |
Výška: Height: | 3,600 m | 11ft 9,72in |
Plocha křídla: Wing Area: | 49,00 m2 | 527.448 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 73,67 kg/m2 | 15.09 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mitsubishi Type Hi 7 (Hispano-Suiza) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 478 kW (650 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu o ptůměru 3 690 mm | Mitsubishi Type Hi 7 (Hispano-Suiza) twelvee-cylinder water-cooled Vee engine rated at 641 hp for take-off, driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of diameter 12ft 1,3in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 454 l s podvěšeným torpédem 918,3 l v interních nádržích + 580 l v pomocné nádrži pro průzkumné lety (nejistý údaj) | 100 UK gallons with torpedo 202 UK gallons in internal tanks plus 127,5 gallons in the additional tank only for reconnaissance flights (an uncertain data) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 228 km/h v 1000 m | 142 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 185 km/h v 1000 m | 115 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,0 min do 3000 m | 12,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | 14764 ft |
Dolet: Range: | 1160 km | 720.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1750 km | 1087.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm vlevo nad motorem a 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm v zadní kabině. Pumový náklad: 1x torpédo typu 91 popř. typu 94 o hmotnosti 785 - 907 kg nebo 2x 226 kg puma nebo 1x 800 kg puma. | One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun fitted along the port side of the fuselage and one flexible rearward-firing 0.303 in Lewis machine-gun mounting over the observer's cockpit. Bomb load: One 1,730 to 2,000 lb Type 90 or Type 94 torpedo or two 250 to 500 lb bombs or one 1,765 lb bomb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 三菱 八九式艦上攻撃機 – Micubiši Ha-či kyū šiki kandžō kōgeki-ki - Námořní palubní bombardér Micubiši typ 89-2. Spojenecké kódové jméno: nepřiděleno | 三菱 八九式艦上攻撃機 – Mitsubishi Ha-chi kyū shiki kanjō kōgeki-ki - Mitsubishi Navy Type 89-2 Carrier Attack Aircraft. Allied Code Name: None |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Mark R. Peattie, Sunburst: The Rise of Japanese Naval Air Power, 1909-1941, Naval Institute Press, 2007, ISBN 1-59114-664-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 K. Munson, Bombers Between the Wars 1919 - 39, Blandford Press, London 1970 http://www.airwar.ru/enc/bww1/b2m.html archiv autora |